Ik ben echt dol op geurkaarsen! Vooral in de winter vind ik het heel lekker en gezellig om (’s avonds) wat kaarsjes aan te steken. Daarnaast ruikt je kamer/huis meteen weer lekker!P1070778

Laat ik maar meteen eerlijk zijn: hoe erg ik ook van geurkaarsen hou, ik ben niet van plan om geurkaarsen van tientallen euro’s te kopen. Yankee candle is leuk en ruikt heerlijk, maar ik vind het gewoon te duur voor een kaars. Alhoewel ik de tarts nog wel wil proberen, maar daar gaat het vandaag niet over.

Ik ben gek op de geurkaarsen van primark en ikea! Betaalbaar, veel keuze en ze branden ook vrij lang: ideaal! Vandaag laat ik je mijn favorieten van dit moment zien.

P1070782Als eerste deze kaarsen van primark in de geur vanille & kokos. De linkerpot heb ik van lieve Marlie gekregen. De rechter kleinere versie heb ik later zelf bij gekocht! Ik vind het fijn om beide kaarsen tegelijk aan te steken en aan verschillende kanten van mijn kamer neer te zetten. De linker kaars brandt tot 30 uur, de rechter kaars brandt tot 10 uur. De geur vind ik echt heerlijk, de combinatie klinkt misschien wat apart in eerste instantie, maar het ruikt lekker fris!

P1070787 P1070786

Ook dit is een kaars van de primark in de geur warm winter berry. Zoals je op de rechter foto kunt zien heb ik hem al een aantal uurtjes laten branden. De geur is eigenlijk precies zoals de naam al doet zeggen. Ik vind het een warme winterse geur die niet overheersend zoet is. Precies goed.

P1070790 P1070791

Ikea Sinnlig heb ik nu voor de tweede keer gekocht. Deze kaars was maar 1 euro en doet het tot wel 25 uur. Je hebt voor 2 euro ook de grotere versie waar je 40 uur plezier van hebt. De geur is vanille, wat echt mijn favoriete geur is! De verpakking is wel vrij saai en simpel. Als je de plastic deksel er vanaf haalt heb je een glas met een kaars erin, geen leuke frutsels verder. Bij ikea heb je 7 soorten kaarsen in dit model. Ze hebben allemaal een andere geur en kleur. Het enige nadeel vind ik dat deze kaars geen deksel heeft.

P1070789 P1070788

Sweet amber is, zoals je aan de foto al kunt zien, een heerlijke herfstgeur. Volgens de verpakking brandt hij zo’n 12 uur. Ik heb deze kaars al vrij lang en iedere keer als ik hem weer zie moet ik er even aan ruiken. Ik denk dat dit wel een geur is waar je van moet houden, maar tijdens de donkere dagen vind ik het heel fijn om deze kaars aan te steken.

P1070792 P1070793

Mijn laatste favoriet: Lugga van Ikea. Een grote pot die zo’n 20 uur zou kunnen branden en slechts €1,99 kost. Ikea zegt zelf over de geur: Geeft sfeer met een aangename geur van pas gewassen kleding en een warm schijnsel. Ik vind deze kaars inderdaad heerlijk naar pas gewassen kleding ruiken! Echt een kaars die je aan kunt zetten om je huis weer lekker fris te laten ruiken. Ze hebben hiervan nog 3 andere soorten bij Ikea. Ook hebben ze een nog grotere pot die zo’n 50 uur kan branden!

 

Dit waren mijn favoriete kaarsen van dit moment! De primark kaarsen heb ik al een tijdje geleden gekocht dus ik weet de prijzen niet precies. Naar mijn idee zijn de kleine potjes (tot 10 uur) 1 euro. De grote pot 3 euro. Ook hebben ze nog een maatje er tussen in, deze zal waarschijnlijk 2 euro kosten. De verpakkingen vind ik erg mooi, de stickers matchen met de kleur van de kaars.

Hou jij ook van geurkaarsen? En wat zijn jouw aanraders?

 

Wil je op de hoogte blijven? Volg ons dan via bloglovin en instagram!

