Vandaag hebben wij onze eerste tag samen voor jullie!  Wij kwamen deze tag tegen op teddlicious.nl. We houden van eten en daarom leek ons deze tag wel leuk en toepasselijk. Lees snel verder!

Als je iedere dag nog maar een soort gerecht als avondeten zou mogen eten, wat zou dat dan zijn?
Lasagne omdat dit heel erg lekker is en je er alle kanten mee op kan!

Welk drankje bestel jij altijd in een restaurant?
Ice tea, cola of wijn. Altijd lekker bij het eten.

Wat was vroeger je lievelingseten?
Patat was altijd wel één van de lievelingsgerechten met een kroketje of frikandel. Happy Meal maakte je ons ook heel erg blij mee!

Wat is het laatste dat je hebt gegeten of hebt gedronken?
Groene thee met citroen en daarbij hebben we Chocolate Sandwich Biscuits genomen. Als je eenmaal aan deze koekjes begint blijf je ze eten.

doppelkeks

Als jij mag kiezen waar je uiteten wil, waar ga je dan naartoe?
Marlie: Sushi!

Tamara: Alles behalve sushi…!

Wat lust je écht niet?
Spruitjes, vinden wij niet te eten. Tamara vindt tomaat ook heel vies.

Om welk gerecht sta jij bekend?
De Mckroket, wij zijn verslaafd aan Mckroket. Als sinds we bij elkaar in de klas zitten (dit is nu al 4 jaar) eten we dit regelmatig samen. De Haagse Hogeschool is heel dichtbij de Mega Store waar een Mcdonalds zit en waar de Mckroket eerst altijd een euroknaller was!!! Wij konden het nooit weerstaan om in een tussenuur niet langs de Mcdonalds te gaan voor een Mckroketje.

mckroket

Chips of chocolade? 
Chips! Chocola vinden we ook heel erg lekker maar bij chips heb je meer keuze in verschillende smaken.

Wat eet jij het liefst in de bioscoop? 
Zoute popcorn dit hoort volgens ons wel echt in de bios, meestal is de bak al op voor dat de film begint!

Wat lustte je vroeger nooit, maar nu wel? En hoe komt dat?
Marlie: Zuurkool, volgens mij vindt geen enkel kind zuurkool lekker… Maar nu lust ik het wel.

Tamara: Broccoli, vroeger ben ik getraumatiseerd ;-). Toen ik bij een vriendinnetje ging logeren moest ik mijn hele bord leeg eten, terwijl ik het zó vies vond! Hierna heb ik het jaren niet meer gegeten, tot ik het een keer bij mijn vriend thuis voorgeschoteld kreeg. Toen at ik het en vond ik het nog lekker ook.

Vis of vlees?
Vlees! Vlees eet je toch vaker dan vis. En we kunnen niet zonder een lekkere BBQ in de zomer, dit moet echt met vlees!

bbq2

Welke dingen zou je nog willen ‘leren’ eten of drinken?
Tamara: Tomaat…, omdat je het overal bij krijgt.

Marlie: Ik kon eigenlijk niets bedenken wat ik nog zou willen leren eten. Rode wijn zou ik ooit nog wel eens leren drinken, maar voor nu heb ik nog niet echt het idee dat ik er iets aan mis.

Wat eet jij het liefst als ontbijt?
Tamara: Een ontbijtje op bed met verse croissantjes en een zacht gekookt ei, maar meestal zijn het twee crackers met kaas.

Marlie: Croissantjes met chocoladepasta.

Als je moest kiezen: alleen nog maar voorgerechten of hoofdgerechten eten?
Wij kiezen voor hoofdgerechten, aan een voorgerecht hebben we niet genoeg.

Je staat voor het snoepschap in de supermarkt. Welk snoepje kies je uit?
Drop fruit duo’s. Deze eten we vaak tijdens de les.

We hebben best veel dezelfde antwoorden ingevuld. We wisten al wel dat we met veel dingen op elkaar lijken maar blijkbaar ook met eten!

Vond je deze tag leuk? Vul hem dan zelf ook in en laat het ons hieronder weten. We zullen dan zeker een kijkje nemen!

XXX

 

