De afgelopen tijd heb ik een aantal films gekeken. In dit artikel wil ik jullie vertellen welke films ik heb gekeken en wat ik er van vond. Kijk je mee?

popcorn

Think like a man

Think Like A Man

De levens van vier jonge mannen komen volledig op zijn kop te staan nadat hun geliefde vrouwen het boek hebben gekocht van Harvey, een relatie expert, wiens advies zij maar al te graag opvolgen. Probleem is alleen dat Harvey zelf moeite heeft om zijn relatie op orde te krijgen. Als de mannen gezamenlijk lucht van het zaakje krijgen besluiten ze de rollen om te draaien en de vrouwen flink terug te pakken.

Een Romcom film uit 2012 die een tijdje geleden op tv kwam. Ik vond het echt een hele leuk film! Ik hou sowieso wel van films waarbij je niet te veel na hoeft te denken, en dit was er weer zo eentje. Er zitten grappige herkenbare stukjes in de film en de film kijkt gewoon lekker weg.

Lucy

lucy

Lucy (Scarlett Johansson) is een jonge vrouw die op vreselijke wijze gedwongen wordt om drugs te smokkelen. Per ongeluk komt zij in aanraking met de drugs, die haar op een mysterieuze manier bovenmenselijke krachten geven. Ze kan kennis direct absorberen, is in staat om objecten met haar geest te verplaatsen en ze kan geen pijn of leed voelen. Ze trekt vervolgens ten strijde tegen de onverlaten die haar te grazen namen.

Deze film komt uit 2014. Ze omschrijven het als een actie/sciencefiction film. Bij sciencefiction heb ik zelf meestal een beeld van gekke wezens en aliens en dat is zeker niet het geval bij deze film. Hoewel dit niet het type film is waar ik meestal naar kijk heb me toch geen moment verveeld tijdens deze film. De film is heel goed in elkaar gezet en je gaat echt nadenken hierover. Het is wel een film waar je je aandacht bij moet houden om het verhaal goed te blijven volgen.

Blended

blended

‘Blended’ vertelt het verhaal van een gescheiden moeder Lauren en weduwnaar/vader Jim, die een vreselijke blind date met elkaar beleven. Bij toeval komen ze elkaar later weer tegen tijdens een vakantie in Afrika, waar ze elkaar alsnog leuk beginnen te vinden.

Op IMDb krijgt deze film ‘slechts’ een 6,5. Dit snap ik dus echt niet want ik vond dit een ontzettend leuke film! Adam Sandler en Drew Barrymore hebben beiden een hoofdrol in deze film. De meeste films waar één van hen in speelt vind ik wel leuk. Het verhaal is redelijk voorspelbaar, maar bij zo’n soort film vind ik dat geen probleem. Ik vind het echt een hele leuke en grappige film.

Dumb and Dumber to

dumb and dumber

Na de idiote avonturen van Harry (Jeff Daniels) en Lloyd (Jim Carrey) in de komedieklassieker uit 1994, zijn de prettig gestoorde vrienden geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad, omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een tienerdochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Alleen loopt de roadtrip naar Harry’s dochter niet zoals gepland.

Toen ik hoorde dat er een tweede deel uit zou komen van deze film móest ik hem natuurlijk zien. Helaas kwam ik er daarna al snel achter hoe oud deel 1 is en voelde ik me opeens héél oud. De film zelf is leuk! Heerlijk om ’s avonds lekker op de bank te zitten en niet te veel te hoeven nadenken. Stiekem had ik wel iets meer van de film verwacht, maar hij was toch leuk om te zien.

 

Dit zijn de laatste vier films die ik gezien heb. Vooral Blended kan ik je echt aanraden. Ook Lucy is een goede film als je wat meer van “nadenk-films” houdt.

Heb jij deze films al gezien? En heb je nog aanraders?

