Wij werden door Karlijn van Looks and Lifestyle getagd om de 30 beauty questions tag te doen, dus hier is die dan!

30beautyquestions

1. Do you remember your first make-up item? (Herinner je je eerste make-up item nog?)
Marlie: Ja die herinner ik me nog! Dat was een mascara van Essence.
Tamara: Ja zo’n oogschaduwdoosje die je op elkaar kon stapelen van Hema. Creme substantie, gekke blauwe kleur, ja ik was er blij mee toen… 

2. Describe your perfect mascara. Have you found one that fits your specifications? (Omschrijf je perfecte mascara. Heb je er een gevonden die aan je eisen voldoet?)
Marlie: Voor mij is de perfecte mascara Le Volume de Chanel, heb deze mascara één keer in de aanbieding gekocht en vond hem echt geweldig klont niet en werkt fijn, helaas dat die zo duur is en ik dat echt niet overheb voor een mascara. Als die weer eens in de aanbieding is zal ik hem zeker aanschaffen!
Tamara: De sumptuous extreme mascara van Estee Lauder is erg fijn, maar kost €29,-. Op dit moment gebruik ik de Volume Million Lashes van L’Oréal, die is ook erg fijn! Oja en nu ik dit typ denk ik opeens aan mijn vroeger geliefde telescopic mascara van L’Oréal, ik heb hem nu al een tijdje niet gebruikt maar dit is zeker een van mijn all time favourites. 

3. What kind of coverage do you prefer from foundation? (Wat voor een dekking zoek je in een foundation?)
Marlie: Mijn foundation hoeft niet heel erg dekkend te zijn, ik vind het fijn als mijn huid nog een beetje lucht krijgt haha, ik gebruik nu een foundation van de Hema en deze heeft een medium dekking, prima voor mij!
Tamara: Ik wil juist het liefst een goed dekkende foundation! Ik heb van mezelf best veel sproetjes en ik vind het fijn als ze wat lichter/meer bedekt zijn. In de zomer draag ik wel minder dekkende foundation omdat het er toch wel af glijdt. 

too faced

4. Favorite high end brand? (Favoriete high end merk?)
Marlie: YSL is wel echt mijn favoriete high end merk, ik vind de verpakkingen er altijd erg mooi uitzien! Ik heb nu één lipstick van het merk gekocht en ben hier echt heel erg blij mee!
Tamara: Ik moet toegeven dat ik niet veel high end producten heb. Het favoriete product wat ik nu heb ik een oogschaduw doosje van too faced, die gebruik ik nog steeds heel vaak. Ik kwijl wel altijd weg als ik alle mooie Chanel producten voorbij zie komen. Een blush en/of oogschaduw hiervan gaat zeker nog een keer aan mijn stash toegevoegd worden! 

mac

5. What cosmetic brands have you always wanted to try but still haven’t? (Welk cosmetica merk heb je altijd al eens willen proberen?)
Marlie: Ik heb meer met kleding dan met make-up alhoewel ik het de laatste tijd ook wel steeds leuker begin te vinden! Ik heb daarom ook nog geen één product van MAC, van dit merk zou ik wel een keer wat willen proberen!
Tamara: Oeps, dit heb ik stiekem in de vorige vraag al beantwoord. Ook zou ik graag een MAC MSF willen hebben. 

6. Favorite drugstore brand? (Favoriete drogisterij merk?)
Marlie: Essence en Catrice.
Tamara: Catrice en L’Oréal 

7. Do you wear fake eyelashes? (Draag je nepwimpers?)
Marlie: Nee ik heb nog nooit nepwimpers gedragen!
Tamara: Nee ik ook niet! Heb het vroeger wel geprobeerd maar ik vond het toen teveel gedoe dat ik het daarna nooit meer heb gedaan. 

8. Is there any kind of make-up you can’t leave the house without? (Ga je de deur uit zonder make-up? Zo nee, welk make-up item moet je per se dragen?)
Marlie: Jahoor, op zondag ga ik gewoon zonder make-up de deur uit om de hondjes uit te laten ofzo. Verder draag ik wel altijd make-up.
Tamara: Nee: altijd mascara! En meestal draag ik er ook nog eye-liner of oogpotlood bij.

ysl

9. What is your most cherished make-up product? (Wat is je meest dierbare make-up item?)
Marlie: ehm…. heb ik eigenlijk niet echt. Ik zou nu zeggen mijn YSL lipstick!
Tamara: Het too faced natural eye make-up palette. Ik kocht hem al een aantal jaar geleden maar ik word er nog steeds vrolijk van als ik hem zie!

10. How often do you shop for make-up? (Hoe vaak koop je make-up?)
Marlie: Ongeveer één keer in de week koop ik iets van make-up.
Tamara: Hmm lastige vraag. Ik denk één keer in de twee weken, maar dan vaak wel meer dan 1 ding. Vooral nagellak koop ik graag. 

11. Do you have a “beauty budget” or spend freely? (Heb je een budget qua make-up producten?) 
Marlie: Ik heb niet echt een budget, ik probeer niet superveel uit te geven aan mijn make-up. Ik probeer er bijvoorbeeld voor te zorgen dat ik niet 2 mascara’s in de maand koop, met een mascara kan je lang doen en ik gebruik er meestal maar eentje.
Tamara: Nee eigenlijk niet, maar dit betekent niet dat ik zomaar honderden euro’s uit geef aan make-up. Ik kan me wel goed inhouden. 

12. Do you utilize coupons, rewards card, and sales when you shop for cosmetics? (Maak je gebruik van kortingskaarten als je shopt voor make-up?)
Marlie: Als  ik kortingsbonnen heb of weet dat er een bepaald product in de aanbieding is dan maak ik daar zeker graag gebruik van!
Tamara: Niet echt kortingsbonnen. Maar als ik weer eens een boekje open sla en kortingen zie (de kruidvat 1+1 actie!) dan ren ik wel naar de winkel om producten met korting te scoren. 

large (13) o-NAIL-POLISH-facebook

13. What type of product do you buy the most of? (Welk product koop je het meest?)
 Marlie: Tegenwoordig koop ik het meest lipsticks. Ik vind het steeds leuker worden om een leuk kleurtje op de lippen te doen!
Tamara: Nagellak

14. Is there a brand that you absolutely can’t stand? (Is er een merk wat je echt vreselijk vind?)
Marlie: Nee, eigenlijk is er op dit moment geen merk waar ik echt een hekel aan heb.
Tamara: Ik heb niets met NYC (wordt verkocht bij de kruidvat). Ik heb wel eens nagellak en mascara hiervan gehad en vond beide echt ronduit slecht. 

15. Do you avoid certain ingredients in cosmetics? (Vermijd je bepaalde ingredienten in cosmetica?)
Marlie: Nee, hier let ik eigenlijk nooit op.
Tamara: Ik ook niet

16. Do you have a favorite place to shop for make-up? (Heb je een favoriete plek om te shoppen voor make-up?)
Marlie: Kruidvat, deze zit lekker dicht in de buurt en ze hebben er genoeg merken en dus genoeg keuze!
Tamara: Yesss, kruidvat! 

17. Do you like trying new skincare products or do you keep a certain routine? (Vind je het leuk om nieuwe skincare producten te proberen of blijf je bij een vaste routine?)
Marlie: Ik houd er wel van om nieuwe producten te proberen en zo te ontdekken welke producten goed voor mij werken en welke niet.
Tamara: Als iets voor mij prima werkt blijf ik liever bij mijn vaste routine. Toch probeer ik zo nu en dan iets nieuws, maar dan één product veranderen, niet meteen alles. Ik heb laatst rozenwater gekocht van de Kruidvat dat ben ik nu aan het testen.

large (14)

18. Favorite bath and body brand? (Favoriete merk qua douche/lichaamsproducten?)
Marlie: Rituals vind ik altijd erg lekker!
Tamara: Misschien saai maar ik ben het weer eens met Mar! 

19. If you could buy from one brand, which brand would you choose? (Als je maar een merk mocht kopen, welke zou dat dan zijn?)
Marlie: Dit vind ik een lastige vraag want ik gebruik van elk merk wel wat! Hmmm denk dan toch Essence, hier heb je allerlei soort producten van en het is lekker goedkoop.
Tamara: Ik zou voor catrice gaan, een budget merk zodat ik toch nog lekker veel kan kopen. Catrice vind ik sowieso een fijn merk! 

20. What brand do you think has the best packaging? (Welk merk heeft de beste verpakkingen?)
Marlie: YSL, vind de lipsticks echt heel erg mooi!!!
Tamara: Chanel! Strak, glimmend en zwart. I like! Maar ik kan ook wegkwijlen bij de verpakkingen van Too Faced, en dan met name de chocolate bar palettes!

kim-kardashian-smoky-eyes-makeup-lookEmma+Stone+Makeup+Pink+Lipstick+d3Z757IyUnml

21. Which celebrity always has great make-up? (Welke beroemdheid heeft altijd mooie make-up?)
Marlie: Kim Kardashian, ze heeft wel altijd erg veel make-up op maar toch ben ik wel fan van Kim. Vind haar kleding ook altijd erg mooi!
Tamara: Emma Stone vind ik een prachtige vrouw die er altijd verzorgd uit ziet! 

22. Do you belong to any online make-up communities? (Behoor je tot een online make-up community?) 
Marlie: Nee
Tamara: Nee

23. Five favorite Beauty Gurus? (Vijf favoriete Beauty Gurus?)
Marlie: FleurdeForce, Nikkietutorials, MakeupbytiffanyD, Teni Panosian en Beautygloss.
Tamara: Nikkietutorials, Jaclyn Hill, Beautygloss en Lauren Curtis. Ehm een vijfde favoriet heb ik niet echt.

24. Do you like multifunctional products like lip and cheek stains? (Vind je multifunctionele producten fijn, zoals een lipstick en blush in één?)
Marlie: Heb ik nog nooit gebruikt! Zou het wel een keertje willen proberen.
Tamara: Ik hou er niet van omdat ik het liefst poederblushes gebruik. 

25. Are you clumsy in putting make-up on? (Ben je onhandig met make-up aanbrengen?)
Marlie: Eyeliner kan ik soms helemaal gek van worden, dat het niet gelijk zit aan beide kanten.
Tamara: Met smokey eyes helaas wel ja! 

26. Do you use make-up base/primer for the eyes? (Gebruik je een make-up basis voordat je foundation of oogschaduw aanbrengt?)
Marlie: Ja altijd.
Tamara: Gezichtsprimer niet altijd, oogschaduwbasis wel. 

27. How many hair products do you use on a typical day? (Hoeveel haarproducten gebruik je op een dag?)
Marlie: Ik gebruik elke dag een voedingsolie zodat mijn puntjes er verzorgd uitzien.
Tamara: 1 product per dag waardoor mijn haar minder pluist. Na het douchen altijd een olie of serum. Wanneer ik mijn haar ga krullen gebruik ik natuurlijk altijd mousse en haarspray. 

quotes-on-make-up-1-526x390

28. What do you apply first, concealer or foundation? (Wat breng je als eerste aan, concealer of foundation?)
Marlie: Foundation.
Tamara: Foundation! 

29. Do you ever consider taking make-up classes? (Heb je ooit overwogen visagie lessen te volgen?)
Marlie: Nee heb ik nog nooit overwogen.
Tamara: Ja! Lijkt me onwijs leuk om zo wat meer te leren. 

30. What do you love about make-up? (Wat vind je leuk aan make-up?)
Marlie: Dat je er met make-up op 20 keer beter uit kunt zien en er zijn zoveel verschillende soorten make-up dat je er oneindig mee kunt experimenteren.
Tamara: Het geeft zelfvertrouwen en ik vind het een leuke tijdbesteding wanneer ik me verveel ;-). 

 

Zo dat waren alle vragen! We hopen dat jullie het leuk vonden. Natuurlijk taggen wij ook een paar lieve mede-bloggers. Dus bij deze: Iris van Todays Lipstick, Kimberley van Beyoutiful-Lifestyle en Melissa van MelissaLaseur. En natuurlijk iedereen die de tag in wilt vullen! Laat het ons weten als jij hem ook hebt ingevuld, vinden we leuk! 

xxx

