Vandaag weer iets nieuws op de blog, een recept! Koken is geen grote hobby van me. Ik vind het leuk om zo nu en dan wat te koken en wat nieuws te proberen, maar het liefst zet ik iets op tafel wat weinig moeite heeft gekost maar toch lekker is. Dit is zo’n recept!

soep

De basis voor dit recept heb ik van de AH, maar ik heb zelf wat dingen weggelaten en toegevoegd.

Ingrediënten:
1 prei
150 gr fijne mie nestjes
200-450 gr wokgroente
1050 ml kraanwater
350 ml basis voor kippensoep
250 gr kip
3 el sojasaus
50 gr ongezouten cashewnoten

Met de groente kun je variëren. Ik heb zelf paksoi in de soep gedaan en wat minder (250 gr) wokgroente. Ook kun je in plaats van gewone kip stukjes gerookte kipfilet in de soep doen.

soep2

Bereiding:

1. Snij de kip in stukjes en bak ze in een pan.

2. Was de prei en snij deze in ringen. Wanneer je andere groente gebruikt kun je deze nu ook snijden.

3. Kook de mie

4. Verhit wat olie in een wok en bak alle groenten zo’n 2 minuten.

5. Doe het water en de basis voor kippensoep bij de groenten en breng het aan de kook. Kook de soep ongeveer 3 minuten.

6. Voeg de kip, sojasaus en wat peper toe.

7. Giet de mie af, verdeel het over de soepkommen en schep er soep overheen. Om het af te maken verdeel je nog wat cashewnoten over de soepkommen.

soepIn 7 simpele stappen heb je een heerlijke soep gemaakt, ik was hier denk ik een kwartiertje tot twintig minuten mee bezig. Eetsmakelijk!

