Een week geleden heeft mijn tante mijn nagels gelakt met gellak met een UV-lamp. Een tijdje geleden maakte hebben jullie misschien op Instagram gezien dat ik een Sally Hansen lakje. Graag wilde ik ook een keer gellak met een LED-lamp testen. Mijn tante nam haar set mee en we gingen aan de slag!
Kijk jij mee?

nagels gellak

 

Het is even een werkje maar daarna zien je nagels er wel heel erg mooi uit voor anderhalve week.
De nagellak bestaat uit verschillende lagen. Als eerste moeten de nagels goed worden schoongemaakt zodat er geen stof en vuil aan de nagels zit, dit kan lelijke bobbels in de lak veroorzaken. Daarna wordt er een primer aangebracht hierna moeten de vingers onder de LED lamp.

IMG_6995

Daarna wordt er een base coat aangebracht. Dit moet ook drogen onder de lamp. Daarna is het tijd om een kleurtje aan te brengen! Ik koos voor dit knalroze kleurtje.

IMG_6994
IMG_6993

Deze nagellak droogt niet vanzelf op en droogt alleen als de lak onder de lamp is geweest. Dit is super handig, je kan op je gemakje lakken zonder dat je lelijke strepen krijgt en de helft al half opdroogt. Van deze nagellak had ik drie laagjes nodig.

Als laatste wordt er nog een topcoat aangebracht daarna zit de lak er twee weken hartstikke mooi op!

Na twee weken heb ik de nagellak eraf getrokken, eigenlijk! Ik heb geen nagellak remover gebruikt, maar ik kon de nagellak voorzichtig van mijn nagels trekken. Het viel mij alles mee hoe mijn nagels er uitzagen toen ik de nagellak eraf had gehaald. Ik heb heel lang geen gellak willen gebruiken omdat ik bang was dat mijn nagels er erna niet meer uit zouden zien.  Je ziet op de foto hieronder wel wat resten van de lak zitten maar dit kon ik er makkelijk afvijlen. Maar nagels zijn verder niet gebroken.

Wat vinden jullie van gellak?

Liefs Marlie

Volg ons via: Instagram: Tamara en Marlie – Bloglovin:Tamara en Marlie

